Головна FAQ АЦСК / Ключі ЕЦП
АЦСК / Ключі ЕЦП

1. Як отримати ключ ЕЦП вперше?

Вам необхідно виконати наступний перелік дій:

1.    Ознайомитись та підготувати всі необхідні документи згідно переліку документів;

2.    Увага! Послуги АЦСК ПАТ “НДУ” надаються за умови попередньої оплати. Перевірка оплати послуги може бути здійснена не раніше, ніж через 1-3 доби

3.    Записатись в електронну чергу відвідування АЦСК;

4.    Приїхати самостійно або довіреній особі до АЦСК за адресою (м. Київ, вул. Нижній Вал, 17/8) на обрану дату та час згідно запису у електронній черзі АЦСК, з собою необхідно мати документи згідно переліку документів;

5.    При собі мати  USB flash накопичувач.

Порада: Тримайте копію ключа ЕЦП на USB flash накопичувачі чи на іншому носії у захищеному від сторонніх осіб місці. У випадку технічних несправностей на ПК користувача\власника ЕЦП, ви матимате копію ключів ЕЦП.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
2. Інструкція оформлення Заяви про приєднання до умов договору та акту
3. Заповнення особистих даних в Заяві про приєднання до умов договору для нерезидентів

Якщо майбутній користувач\власник ЕЦП є громадянином іншої країни (нерезидентом), у полі особисті дані особи вводяться дані з посвідки на тимчасове проживання, якщо у посвідці відсутнє поле по-батькові в Заяві в цьому полі потрібно ввести символ тире => “ - “). (Дивіться приклад на мал.9).

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
4. Які обов'язкові пункти необхідно вказати в Заяві про приєднання до умов договору, щоб отримати ключі ЕЦП для подання звітності в НКЦПФР?

При заповненні Заяви про приєднання до умов договору  зверніть увагу на розділ “Сфера використання сертифікатів”. В Заяві необхідно обрати: “Електронний цифровий підпис, неспростовність, шифрування” та “Електронна печатка”. Дивіться малюнок №4.

  • Якщо у товариства вже є електронна печатка та термін дії ще не закінчився, достатньо при заповненні Заяви про приєднання до умов договору обрати тільки  “Електронний цифровий підпис, неспростовність, шифрування”.
Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
5. Що необхідно зробити у разі зміни користувача/власника ключів ЕЦП?

(наприклад: Керівник звільняється та на цю посаду обрано нового керівника).

  • У разі зміни користувача\власника ключів ЕЦП вам необхідно заповнити заяву про приєднання до умов договору, а саме виконати перелік дій описаний у питанні №1.
  • Якщо термін дії печатки, що отримується на юридичну особу не закінчився, є доступ до печатки, юридична особа маєте можливість не змінювати її, в такому випадку необхідно заповнити заяву про приєднання до умов договору,  обравши тільки підпис.
  • З метою недопущення подання звітності або підписання у електронному вигляді офіційних документів від імені особи що звільнилась,  радимо створити заяву на зміну статусу сертифікату та скасувати ключ ЕЦП/підпис користувача/власника та печатки - у разі необхідності.

 

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
6. Що таке віддалена генерація ключа ЕЦП? Які генерації ключа ЕЦП можуть проводитись віддалено?

Віддалена генерація - не потребує присутності користувача/власника  ЕЦП  чи його довіреної особи в приміщенні АЦСК ПАТ «НДУ».  Вона проводиться з персонального комп'ютера користувача, на якому встановлено програмне забезпечення АЦСК ПАТ «НДУ». Віддалену генерацію можуть здійснювати користувачі/власники ЕЦП, які отримали ключі в АЦСК ПАТ “НДУ”, та за умови, що користувач/власник не змінював місце роботи.

Генерації які можуть проводитись віддалено:

  • Повторне отримання ключів ЕЦП.
  • Зміна посади, прізвища користувача\власника ЕЦП.
  • Втрата доступу до ключів ЕЦП.
  • Зміна найменування, або місцезнаходження (юридичної особи).
Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
7. Який перелік документів необхідно надіслати для віддаленої генерації ключа ЕЦП?

Ознайомтесь, при яких умовах можливо скористатися віддаленою генерацією у питанні №5.

Перелік документів:

1.    Заповнити та сформувати Заяву про приєднання до умов договору, роздрукувати, підписати Заяву та відповідні до Заяви акти про отримання послуг АЦСК ПАТ «НДУ» (закріплені підписом керівника та печаткою юридичної особи у разі її використання).

2.   Увага! Послуги АЦСК ПАТ “НДУ” надаються за умови попередньої оплати. Перевірка оплати послуги може бути здійснена не раніше, ніж через 1-3 доби

3.  У випадку, якщо термін дії поточних ключів ЕЦП ще не закінчився, згідно чинного законодавства, Вам НЕОБХІДНО додатково сформувати та надати до АЦСК НДУ оригінал Заяви про зміну статусу сертифікату за вказаними ключами ЕЦП”.

4.    Відправити оригінал Заяви та два примірники актів (акти про отримання послуг АЦСК ПАТ «НДУ» формуються разом із Заявою) за адресою (04071, м. Київ, вул. Нижній Вал, 17/8).

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
8. Як генерувати ключі ЕЦП віддалено?

Увага! Це можливе лише у випадку, якщо користувач вже отримував ключі ЕЦП, та планує повторно отримати ключі ЕЦП, чи змінює свої дані (див. питання №6), що надавалися минулого разу.

Інформація щодо переліку документів для віддаленої генерації викладена у питанні №7.

  • Після надходження повідомлення на електронну адресу користувача, яка була вказана в Заяві про приєднання до умов договору, з дозволом на генерацію, вам необхідно дотримуватись переліку дій вказаного в PDF-інструкції або відеоінструкції.

Порада: Тримайте копію ключа ЕЦП на USB flash накопичувачі чи на іншому носії у захищеному від сторонніх осіб місці. У випадку технічних несправностей на ПК користувача\власника ЕЦП, ви матимете копію ключів ЕЦП.

Увага! Для входу в особистий кабінет, вам необхідно мати логін та пароль до власного облікового запису. Ця інформація отримувалась в АЦСК ПАТ «НДУ» при першій генерації та повинна знаходитись на картці «Персональні дані клієнта». Що робити якщо ви втратили або забули пароль, дивіться питання №18.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
9. Як користувач/власник ЕЦП дізнається, чи отримали АЦСК ПАТ «НДУ» документи?
  • Як тільки співробітники АЦСК ПАТ «НДУ» отримають та опрацюють оригінал Заяви про приєднання до умов договору, система автоматично сформує повідомлення та відішле його на електронну адресу, яка була вказана користувачем\власником ключа ЕЦП в Заяві про приєднання до умов договору. Після отримання електронного листа від АЦСК ПАТ «НДУ» користувач\власник ЕЦП має можливість генерувати ключ ЕЦП віддалено.

Увага! Перевірте налаштування електронної почтової скриньки, для того щоб електронний лист  сповіщення не потрапив до «СПАМ». Усі електронні листи від доменного імені «csd.ua» повинні бути у білому списку.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
10. Повторне отримання ключів ЕЦП в приміщенні АЦСК ПАТ «НДУ»

1. Виконати дії, які вказані у питанні №1.

Додатково мати при собі:

1.1.     Картка "Персональні дані клієнта" чи дані з картки.(отримувалась та заповнювалась при першій генерації в приміщенні АЦСК ПАТ «НДУ»).

1.2.     Заява на зміну статусу сертифікату (у випадку, якщо термін дії сертифікату ще не закінчився).

1.3.     USB flash накопичувач. (Для запису ключів ЕЦП).

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
11. Що робити, якщо Заява про приєднання до умов договору була сформована з помилкою?

Для отримання послуг ЕЦП необхідно виконати наступні дії:

1. Повторно сформувати Заяву про приєднання до умов договору;

2. Ігноруйте рахунок-фактуру та Акти, які будуть автоматично сформовані разом з новою Заявою (сплачений рахунок-фактура та заповнені Акти, які були надіслані з помилковою Заявою, будуть дійсні з новою Заявою);

3. Підпишіть Заяву, засвідчіть печаткою (у разі її використання) та надішліть оригінал до ПАТ “НДУ” м. Київ, 04071, вул. Нижній Вал, 17/8.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
12. Які технічні вимоги до програмно технічного комплексу АЦСК ПАТ “НДУ”?

Операційні системи Windows 2003 Server/XP/7/8/8.1.

Увага! Windows 10 не підтримується у зв'язку із  різною архітектурною криптографічною структурою.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
13. Інструкції для роботи в Кабінеті клієнта

Подати звітність до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку можливо за допомогою Кабінету клієнта, для цього необхідно одноразово встановити програмне забезпечення та зареєструватися у Кабінеті клієнта відповідно до:

  1. Інструкції з налаштування програмного забезпечення;
  2. Інструкції з реєстрації користувача у Кабінеті клієнта;


Для роботи у Кабінеті клієнта скористайтеся:

Інструкцією користувача по роботі у Кабінеті клієнта.

Технічна підтримка:

hd@csd.ua

+380 (44) 591-04-32

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
14. Як підключити ключі ЕЦП, які були отримані в приміщенні АЦСК ПАТ “НДУ”?

Встановити програмне забезпечення АЦСК ПАТ “НДУ”, якщо воно ще не встановлено, дивіться питання №13.

Скопіювати папку із файлами, які були отримані в приміщенні АЦСК ПАТ “НДУ” на ПК користувача\власника ЕЦП.

Виконати команди меню: «Пуск => Всі програми => Nokk Software => VegaCSP => “Конфігурація” (в результаті відкриється вікно VegaCSP. Конфігурація).

На вкладці «Властивості» у полі сховища поточного користувача - натиснути кнопку «+»  перейти у теку де знаходяться ключі та обрати файлове сховище. Натиснути "ОК", детальніше у  PDF-інструкції або відеоінструкції.

Увага! Після підключення ЕЦП не натискайте “Ініціалізація” – ця функція  використовується тільки у випадку генерації ключів ЕЦП.

Порада: Тримайте копію ключа ЕЦП на USB flash накопичувачі чи на іншому носії у захищеному від сторонніх осіб місці. У випадку прикрих технічних несправностей на ПК користувача\власника ЕЦП, ви матимате копію ключів ЕЦП.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
15. Через який час після генерування ключів ЕЦП, користувач/власник ЕЦП має можливість скористатись ключем?

Якщо ключі ЕЦП отримано для подання звітності до НКЦПФР, активація ключа ЕЦП відбувається кожні дві години.

У випадку, коли після генерації минуло дві години, але при відправлені звіту кнопка “Відправити” неактивна, радимо відіслати електронне повідомлення на адресу csk@csd.ua, де в темі листа необхідно вказати “НКЦПФР” у змісті листа вказати Код ЄДРПОУ установи та ПІБ користувача/власника ЕЦП. Приклад електронного листа на малюнку №5.

Якщо ключі ЕЦП отримано для роботи із системою комплексної автоматизації “ОБЕРОН-ДЕПО”, то активація ключа ЕЦП відбувається наступного дня після генерації.
У випадку виникнення помилок в роботі “ОБЕРОН-ДЕПО”, зверніться за телефоном технічної підтримки  044 591-04-32.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
16. Що робити при втраті ЕЦП або доступу до ЕЦП?

АЦСК ПАТ “НДУ” не зберігає копій ключів ЕЦП, тому не має можливості відновити їх.

Якщо доступ до ЕЦП втрачено або випадково було стерто файлове сховище та у користувача/власника ЕЦП не залишилось копій, необхідно виконати наступні дії:

  • Заповнити Заяву про приєднання до умов договору та для отримання нових сертифікатів. А саме   послідовно виконати дії вказані в питаннях №6,7,8;
  • Додатково заповнити та надіслати в АЦСК ПАТ НДУ Заяву на зміну статусу сертифікату, для скасування ключів ЕЦП чи електронну печатку товариства, до яких було втрачено доступ.
Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
17. Як виглядає картка “Персональні дані клієнта”
Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
18. Що робити, якщо не підходить пароль до порталу АЦСК (https://ca.csd.ua)?
  • Необхідно впевнитися що введені данні вірні! Зверніть увагу що поле логін пишеться починаючи з member*   де *-цифрове значення, пароль для входу знаходиться одразу під логіном приклад (мал.1).
  • У випадку після невдалих спроб увійти у власний кабінет АЦСК, радимо роздрукувати, заповнити, підписати та закріпити печаткою установи Заяву на зміну паролю доступу (Приклад заповнення Заяви на зміну паролю доступу).
  • Оригінал заяви необхідно надіслати до АЦСК ПАТ «НДУ» за адресою (04071, м. Київ, вул. Нижній Вал, 17/8).
  • Отриманий оригінал Заяви на зміну паролю доступу АЦСК ПАТ «НДУ» опрацюють та в той самий час на електронну адресу користувача, яка була вказана в Заяві про приєднання до умов договору, буде надісланий тимчасовий пароль, який необхідно змінити на свій постійний.
  • Для зміни паролю необхідно знати таємну фразу, яка була вказана у останній Заяві про приєднання до умов договору.
  • Приклад електронного листа який надсилає АЦСК ПАТ «НДУ» при отриманні та опрацюванні оригіналу Заяви на зміну паролю доступу (мал.2).
Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
19. Як дізнатись номери сертифікатів?
20. Як перевірити термін дії ключів ЕЦП?
21. Чи можна надавати доступ або передавати сторонній особі файлове сховище?

В жодному разі не можна  надавати доступ до файлового сховища або передавати його БУДЬ-ЯКІЙ сторонній особі, навіть, якщо така особа є співробітником юридичної особи, керівником, родичем, працівником центру сертифікації ключів ЕЦП та т.і.

У випадку, якщо було надано доступ до файлового сховища або передано файлове сховище третій особі, виникають  умови до порушення конфіденційності свого особистого ключа ЕЦП.

Одним із наслідків порушенням конфіденційності особистого ключа ЕЦП є заволодіння файловим сховищем та паролем від нього іншою особою та підписання електронних документів цією особою. З моменту підписання, електронний документ набирає юридичної сили, а ЕЦП прирівнюється до особистого підпису власника  ЕЦП, конфіденційність якого було порушено.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
22. Яким чином засвідчувати копії паспорту та ідентифікаційного номеру?

 

Копії паспорту та ідентифікаційного номеру, засвідчуються підписом фізичної особи, якій належать оригінали документів.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
23. Що робити, якщо веб-сторінка порталу АЦСК не завантажується?

 

Завантажити сертифікат RSA та ознайомитись з інструкцією із встановлення сертифікату RSA.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні
24. Інформація щодо НДУ-Звіт

Увага! З 23.05.2017 програмне забезпечення для подання звітності в НКЦПРФ «НДУ-ЗВІТ» не підтримується!

Подання звітності в НКЦПРФ буде відбуватись за допомогою веб-сервісу «Кабінет клієнта».

Докладніше про роботу «Кабінету клієнта» зазначено у питанні № 13.

Windows XP та браузер Internet Explorer не будуть підтримуватись «Кабінетом клієнта».

Підтримуються операційні системи Windows 7, 8.x, 10 та браузери Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox, EDGE (Windows 10).

Ключі ЕЦП отримані до початку роботи «Кабінету клієнта» будуть працювати у «Кабінеті клієнта», новий веб-сервіс надається на безкоштовній основі.

У випадку виникнення помилок під час встановлення, або користуванням веб-сервісу «Кабінет клієнта» звертайтесь на hd@csd.ua.

Важливо! Щодо електронної адреси для реєстрації у «Кабінеті клієнта» та використання ЕЦП

Згідно з Указом Президента України №133/2017 з 01.06.2017 на території України заблоковані наступні поштові сервіси: @mail.ru, @yandex.ru, @yandex.ua, @ya.ru, @inbox.ru, @list.ru, @bk.ru, @mail.ua.

Реєстрація у «Кабінеті клієнта» та отримання ЕЦП з перерахованих електронних адрес не здійснюються.

Чи допомогла Вам ця інформація? Так Ні

Відділ захисту інформації

Надання консультативної допомоги з питань використання електронного цифрового підпису, умов надання послуг акредитованим центром сертифікації ключів та забезпечення конфіденційності інформації

(044) 591-04-28
(044) 591-04-29

csk@csd.ua