Home Newsroom Important РОБОТА ДЕПОЗИТАРНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ
РОБОТА ДЕПОЗИТАРНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ Print
Tuesday, 24 March 2020 12:59

 

Україна разом з усім світом зіткнулась зі складною ситуацією в боротьбі з розповсюдженням коронавірусу (COVID-19). Наразі, в країні вводяться необхідні запобіжні заходи та запроваджуються більш суворі обмеження задля мінімізації ризику захворювання.

Національний депозитарій дотримується всіх можливих рекомендацій та заходів задля збереження здоров’я наших співробітників та клієнтів.

Одразу після введення карантину, першочерговим завданням для Правління НДУ було убезпечення співробітників від захворювання та зниження ризику поширення коронавірусу. Ми затвердили план заходів щодо переведення якомога більшої кількості персоналу на режим віддаленої роботи, - зазначає Міндаугас Бакас, Голова правління Національного депозитарію України, - 70% співробітників НДУ були переведені на дистанційну роботу із забезпеченням віддаленого доступу на робочі станції, з метою повнофункціонального виконання своїх обов’язків. Усі співробітники інструктовані щодо дотримання правил карантину під час перебування на дистанційному режимі роботи.”

Зокрема, на час карантину, НДУ тимчасово вводить обмеження щодо перебування у приміщенні для відвідувачів та представників кур'єрських служб.

“Враховуючи складність ситуації в країні, ми за будь-яких умов продовжуємо забезпечення безперервності надання сервісів ПАТ «НДУ». Ми запровадили всі необхідні інструменти для гарантування ефективності бізнес-процесів та безперебійної роботи служби інформаційної підтримки клієнтів, - розповідає Марина Адамовська, Член правління Національного депозитарію України, - Ми турбуємося про здоров’я кожного та закликаємо до використання онлайн послуг НДУ. Цей спосіб взаємодії з Центральним депозитарієм є значно швидшим та безпечнішим, особливо зараз, в умовах соціального дистанціювання.”

Протягом року Національний депозитарій активно працював над удосконаленням та модернізацією онлайн послуг для наших клієнтів.

 

РОБОТА ДЕПОЗИТАРНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

 

Зокрема, ми розширили функціональні можливості web-сервісу «Кабінет Клієнта», що наразі надає такі переваги для клієнтів, як:

  • відсутність необхідності особистого подання документів для проведення депозитарної операції та отримання документів (електронний документообіг);
  • цілодобовий доступ до особистого кабінету для перегляду даних та відслідковування статусу опрацювання документів (онлайн перевірка статусу заяви);
  • окремі лінії підтримки «Кабінету клієнта» по технічним питанням та питанням, які пов'язані з депозитарною діяльністю;
  • безпечність у використанні – подвійна авторизація з використанням ЕЦП.

Ми значно спростили процедури контролю за виконанням Центральним депозитарієм розпоряджень на складання реєстрів /переліків власників цінних паперів, а також довідок на основі реєстрів, запровадивши новий онлайн Сервіс перевірки статусів таких розпоряджень.

Наразі, існує обґрунтована необхідність якісного підходу до підготовки змін до Законів в частині регулювання корпоративного управління, що пов’язано з обмеженнями у зв’язку з карантином. Національний депозитарій веде активну роботу щодо підготовки зазначених змін до Законів та готує окремі пропозиції до законодавчих актів в частині розширення випадків електронного документообігу з регулятором та учасниками фондового ринку.” – зазначає Олексій Тарасенко , Член правління Національного депозитарію України.

Також, варто зазначити, що в вересні 2019 року введено в промислову експлуатацію нове програмне забезпечення Центрального депозитарію - DEPEND Q. Нова IT-платформа запровадила в українську практику депозитарного обліку технології, які використовуються на розвинених європейських ринках цінних паперів.

Крім того, були проведені роботи, направлені на модернізацію технічної складової інфраструктури Центрального депозитарію. Здійснено закупівлю та налаштування серверного обладнання для посилення потужностей, модернізації центрів обробки даних Центрального депозитарію. Наслідком реалізації цього проекту стало підвищення відмовостійкості системи, надійності та захищеності інфраструктури Центрального депозитарію, підвищення швидкості роботи операційних систем.

Ми дбаємо про те, щоб за будь-яких умов, робота системи депозитарного обліку цінних паперів в Україні була на належному рівні та продовжуємо працювати у напрямку вдосконалення сервісів для наших клієнтів.

 

За додатковою інформацією звертатися:
pr@csd.ua